Blog

Getting noticed: tips & tricks.

Voor één van onze klanten kregen we de opdracht een brochure te herwerken. Het gaat om het vastgoedkantoor ImmoBrown. Dit bedrijf, gelegen in Knokke, specialiseert zich in exclusief vastgoed in de mondaine streek Knokke, Zoute, Duinbergen en omstreken. Bij een bedrijfsidentiteit die draait om kwaliteit, exclusiviteit en luxe hoort natuurlijk de bijhorende communicatie. Hoe we dit hebben aangepakt leest u hier.

Ik kom het nog te vaak tegen: niet geclaimde bedrijfspagina’s op Google Mijn Bedrijf (GMB). Enorm zonde als je weet dat een account bij GMB essentiëel is als het gaat over SEO. In dit blog-bericht lees je alles over de invloed van een GMB-pagina op SEO.

We leven in visuele tijden. We nemen steeds minder de tijd om te lezen, maar kijken des te meer naar plaatjes. Een goede infographic is het perfecte medium om dat nieuwe, groeiende publiek te bereiken. In één oogopslag begrijpt je doelpubliek het verhaal dat je wil vertellen. Maar hoe maak je een geslaagde infographic? En welke elementen moet een goede infographic bevatten?

We kennen ze intussen waarschijnlijk al; de AMP-pagina’s (Accelerated Mobile Pages). Google startte het concept in februari 2016 als antwoord op Facebook’s Instant Articles (juni 2015). Beide projecten hebben hetzelfde doel: de user experience verbeteren door komaf te maken met lange laadtijden. Binnenkort vinden jullie de AMP-pages niet alleen meer in Google's SERP...

Brandle web development was van de partij op DrupalJam, een jaarlijks congres over het Content Management Systeem Drupal en vond plaats op 24 mei 2017  in De Fabrique in Maarssen (NL). Dé place to be om te netwerken met andere ontwikkelaars, designers en iets op te steken over de laatste ontwikkelingen in Drupal, UX, content strategy, zoekmachineoptimalisatie, ...

 


 

Het stond al weken in drukletters aangeduid in mijn agenda: #MAD17. Op 3 mei was het eindelijk zo ver: Marketing Automation Day 2017. Mijn collega Gill en ik mochten deze inspirerende dag bijwonen in naam van Brandle. Samen met een 230-tal marketeers waren we aanwezig om de laatste nieuwtjes in het digitale landschap te vergaren. Meerbepaald de trends inzake Marketing Automatisatie, een begrip dat menig marketeer de stuipen op het lijf jaagt. Maar eveneens het begrip waar de marketingwereld vandaag om draait. Wij ontvangen de Automation-movement alvast met open armen. Benieuwd wat we juist hebben geleerd? Lees hier hoe wij #MAD17 hebben ervaren!

Google Tag Manager (GTM) is nu al enkele jaren onder ons. De meeste bedrijven gebruiken al tools als Google Analytics, Hubspot of andere tools voor de opvolging van hun website. Toch merk ik dat verbazend veel bedrijven de tracking van hun website niet via Tag Manager laat verlopen. En dat vind ik jammer! Er valt namelijk veel tijd (én geld) te besparen door het gebruik van deze tool. Hoe dit juist komt en hoe je de overstap maakt van opvolging via Google Analytics naar Google Tag Manager leg ik je graag uit in deze blogpost!

Kiezen voor een nieuwe website is een grote stap. Maar nu begint het echte werk: het opstellen van een briefingdocument waarin je specificeert wat je precies verwacht van die nieuwe site. Als Digital Agency krijgen we vaak te maken met zulke briefings. Vanuit onze ervaringen geven we je graag wat tips zodat ook jouw website volledig aan de verwachtingen voldoet!

Het (laten) bouwen van een nieuwe website brengt een grote denkoefening met zich mee. Het is belangrijk doordacht om te gaan met de creatie van- of het geven van de opdracht voor een nieuwe website. Als Digital Agency maken we het vaak mee: zaakvoerders of managers die als een ongeleid projectiel websites laten bouwen. Om onaangename verrassingen of extra kosten te vermijden geven we jou 5 zaken mee waar je best aan denkt voor de bouw van een nieuwe website!