5 zaken waar je aan moet denken voor je een nieuwe website laat bouwen.

Auteur

Sven Luyten

Geschatte leestijd
3 minuten
  1. Wat is er goed en minder goed aan je huidige website?
    Het is een goede oefening om de pijnpunten bloot te leggen en de sterktes te bepalen van je huidige website. Overbodige zaken kunnen geschrapt worden, goede zaken kunnen verbeterd worden. Vraag zeker ook de mening van de eindgebruikers zelf. Zij hebben, in tegenstelling tot de bouwers van de website, een objectieve ervaring op de website. Deze objectiviteit kan waardevolle inzichten met zich meebrengen!
     
  2. Bekijk de statistieken van je huidige website.
    Via analysetools, zoals Google Analytics, kan je heel wat interessante data te weten komen over je website en het gebruik ervan. Maar neem dit wel met een korreltje zout, statistieken vertellen immers enkel en alleen wat er op je website gebeurt, niet wat er niet gebeurt. Misschien wordt een bepaalde pagina wel veel bezocht omdat deze goed vindbaar is, maar is de gebruiker op zoek naar andere informatie.
     
  3. Omschrijf duidelijk wat je wil bereiken met je nieuwe website.
    Maak duidelijke doelstellingen voor je nieuwe website. Alleen zo kan er samengewerkt worden aan een succesvolle digitale strategie. De website moet gemaakt worden met deze doelen in het achterhoofd zodat er nadien kan gewerkt worden aan de conversie-optimalisatie.
     
  4. Bekijk je inhoud en je teksten kritisch.
    Niet alles wat iemand eventueel ooit zou willen weten hoeft op de website te staan. Wel dat waar je doelpubliek naar op zoek is, duidelijk en kort verwoord.
    Schrijven is schrappen.
    Zorg voor een veilig en voorspelbaar doorklikpad, zodat het logisch is voor de gebruiker. “Don’t make them think”.
     
  5. Zoek een partner voor lange termijn.
    Wanneer je nieuwe website online gaat, is deze niet af. Dan begint het pas. Bekijk het als het onderhouden van een tuin. Als je een tuin laat aanleggen, is het even heel mooi, maar zonder extra werk heb je snel terug een overwoekerde tuin. Zoek daarom naar een agentschap waarmee het klikt. Jullie hebben kennis van zaken in jullie business, het agentschap is dagelijks bezig met het maken en verbeteren van websites. Samen bouwen jullie de perfecte website voor de doelgroep.
Op zoek naar betrouwbare partner?