Nukamel & Swinco
Voeding voor gezonde biggen.
Klant
Nukamel & Swinco
Diensten
Branding, grafische vormgeving, verpakkingen
Voedingsconcept voor biggen
Nukamel en Swinco zijn referentiemerken op hun terrein. Ze werkten samen voor de ontwikkeling van een nieuw voedingsconcept voor biggen dat varkenshouders een geavanceerde oplossing biedt voor de uitdagingen waarmee ze elke dag te maken krijgen.
De essentie van het concept
Nukamel en Swinco wilden de essentie van het nieuwe concept vatten in een nieuw merk. Ze deden een beroep op Brandle om een sterke naam voor het merk te bedenken en een stijlvolle branding te ontwikkelen.
Voorstellen bedenken
Elk lid van het creatieve team bedacht mogelijke merknamen, die werden verzameld op een online canvas. Het resultaat: meer dan 150 namen die geschikt waren voor registratie. De beste voorstellen werden thematisch in clusters verzameld.
De beste naam kiezen
We selecteerden de drie sterkste namen in elk cluster en presenteerden het resultaat aan de klant. Na een open gedachtenwisseling met alle teamleden van Brandle, Nukamel en Swinco kwam één naam naar voren als de beste en definitieve keuze.
Piglait. Surrounded by experts.
Piglait was de merknaam die bij alle teamleden overeind bleef als de vanzelfsprekende keuze. De naam combineert op een slimme manier ‘piglet’ (big) en ‘lait’ (melk) tot een nieuwe merknaam. Piglait is kort, eigenzinnig en makkelijk te onthouden. Samen met de baseline verwijst de naam onmiskenbaar naar het nieuwe concept.
Drie elementen, drie stippen
Het Piglait-concept is gebaseerd op drie elementen: het product zelf, de voedingsinstallatie en het bijbehorende advies. De drie elementen worden gesymboliseerd door drie stippen, waarvan er twee op de i’s staan. De derde stip zit in een cirkel die staat voor de ronde voederkoppen, een typisch kenmerk van de installatie.
Een verfijnd kleurenschema
De twee hoofdkleuren, stijlvol en ongewoon in de branche, spelen een belangrijke rol in de positionering van Piglait in het hogere segment van de markt. Het secundaire palet, dat bestaat uit frisse maar licht terughoudende kleuren, voegt een sprankelende toets toe.
Onderscheidende verpakking
Op basis van de merkidentiteit die we ontwikkelden, maakten we het ontwerp voor de kenmerkende productverpakking waarmee Piglait zich onderscheidt van zijn concurrenten.
Mooi drukwerk
De merkidentiteit van Piglait komt tot uiting in tal van gedrukte materialen waarin inhoud en stijl hand in hand gaan.
Specifieke iconen
We maakten ook de ontwerpen voor een set iconen die helpen om specifieke inhoud helder, direct en consistent over te brengen.
Productinformatie
Zorgvuldig ontworpen productfiches geven alle relevante informatie weer op een aantrekkelijke, bondige en makkelijk te volgen manier.
Bel ons. +32 (0)14 24 26 60
Wat fijn dat je helemaal tot aan het formulier bent geraakt. Zou die lege ruimte er niet veel fijner uitzien als je ze vult met jouw woorden? Maak ons blij en stuur ons een berichtje.