Brandle. Digital & brand design agency.

Nukamel & Swinco

Voeding voor gezonde biggen.

Klant
Nukamel & Swinco


Diensten
Branding, grafische vormgeving, verpakkingen

Voedingsconcept voor biggen
Nukamel en Swinco zijn referentiemerken op hun terrein. Ze werkten samen voor de ontwikkeling van een nieuw voedingsconcept voor biggen dat varkenshouders een geavanceerde oplossing biedt voor de uitdagingen waarmee ze elke dag te maken krijgen.

De essentie van het concept
Nukamel en Swinco wilden de essentie van het nieuwe concept vatten in een nieuw merk. Ze deden een beroep op Brandle om een sterke naam voor het merk te bedenken en een stijlvolle branding te ontwikkelen.

Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen

Voorstellen bedenken
Elk lid van het creatieve team bedacht mogelijke merknamen, die werden verzameld op een online canvas. Het resultaat: meer dan 150 namen die geschikt waren voor registratie. De beste voorstellen werden thematisch in clusters verzameld.


De beste naam kiezen
We selecteerden de drie sterkste namen in elk cluster en presenteerden het resultaat aan de klant. Na een open gedachtenwisseling met alle teamleden van Brandle, Nukamel en Swinco kwam één naam naar voren als de beste en definitieve keuze.

Piglait. Surrounded by experts.
Piglait was de merknaam die bij alle teamleden overeind bleef als de vanzelfsprekende keuze. De naam combineert op een slimme manier ‘piglet’ (big) en ‘lait’ (melk) tot een nieuwe merknaam. Piglait is kort, eigenzinnig en makkelijk te onthouden. Samen met de baseline verwijst de naam onmiskenbaar naar het nieuwe concept.


Drie elementen, drie stippen
Het Piglait-concept is gebaseerd op drie elementen: het product zelf, de voedingsinstallatie en het bijbehorende advies. De drie elementen worden gesymboliseerd door drie stippen, waarvan er twee op de i’s staan. De derde stip zit in een cirkel die staat voor de ronde voederkoppen, een typisch kenmerk van de installatie.

Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen
Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen

Een verfijnd kleurenschema
De twee hoofdkleuren, stijlvol en ongewoon in de branche, spelen een belangrijke rol in de positionering van Piglait in het hogere segment van de markt. Het secundaire palet, dat bestaat uit frisse maar licht terughoudende kleuren, voegt een sprankelende toets toe.

Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen

“Brandle slaagde erin ons nieuwe
concept te vatten en ons te verrassen
     met een frisse aanpak die recht in
   de roos zat voor ons allemaal.”

 

Helena Damaskova – Sales manager, Nukamel

“Brandle slaagde erin ons nieuwe concept te vatten en ons te verrassen met een frisse aanpak die recht in de roos zat voor ons allemaal.”

 

Helena Damaskova – Sales manager, Nukamel

Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen

Onderscheidende verpakking
Op basis van de merkidentiteit die we ontwikkelden, maakten we het ontwerp voor de kenmerkende productverpakking waarmee Piglait zich onderscheidt van zijn concurrenten.

Mooi drukwerk
De merkidentiteit van Piglait komt tot uiting in tal van gedrukte materialen waarin inhoud en stijl hand in hand gaan.

Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen
Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen

Specifieke iconen
We maakten ook de ontwerpen voor een set iconen die helpen om specifieke inhoud helder, direct en consistent over te brengen.

Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen
Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen
Diensten: Branding, grafische vormgeving, verpakkingen

Productinformatie
Zorgvuldig ontworpen productfiches geven alle relevante informatie weer op een aantrekkelijke, bondige en makkelijk te volgen manier.

    “Na de ontwikkeling van de
merkidentiteit maakte Brandle ook
zorgvuldig uitgevoerde ontwerpen voor 
    het drukwerk dat die identiteit versterkt.”

 

Annemieke Drenth – Marketing en communicatie, Swinco

“Na de ontwikkeling van de merkidentiteit maakte Brandle ook zorgvuldig uitgevoerde ontwerpen voor het drukwerk dat die identiteit versterkt.”

 

Annemieke Drenth – Marketing en communicatie, Swinco

Bel ons. +32 (0)14 24 26 60
Wat fijn dat je helemaal tot aan het formulier bent geraakt. Zou die lege ruimte er niet veel fijner uitzien als je ze vult met jouw woorden? Maak ons blij en stuur ons een berichtje.

Contact

Ben je klaar voor Reddi? Een kant-en-klare website met hosting, ondersteuning en nog veel meer. Handig gebundeld met een abonnement zonder zorgen. Ga naar reddi.be.

Dennenlaan 6

B-2340 Beerse

+32 (0)14 24 26 60

info@brandle.be

BE0461 095 042

Social media