Agfa Radiology Solutions
Empowering x-ray experts
Klant
Agfa
Diensten
Branding, concept, grafisch ontwerp
Een wereldmerk uit België
Agfa Radiology Solutions biedt tal van oplossingen voor medische beeldvorming. Het bedrijf is gevestigd in Mortsel en is aanwezig in 140 landen. Agfa Radiology Solutions staat wereldwijd bekend om de kwaliteit, de productiviteit en de klinische meerwaarde van zijn producten.
Een nieuw logo voor een onfhankelijke divisie
Agfa Radiology Solutions vroeg ons een nieuwe merkidentiteit te ontwikkelen voor wereldwijde implementatie. Het nieuwe logo bouwt verder op het lettertype van het oorspronkelijke Agfa-logo en geeft de status van Agfa Radiology Solutions als onfhankelijke divisie weer.
Het ontwerpproces
We maakten diverse ontwerpen, sommige vanuit een sterk typografische benadering, andere met een opvallend grafisch accent. Enkele voorstellen bouwden verder op de Agfa-ruit, een essentieel onderdeel van de oorspronkelijke huisstijl van Agfa.
Als de ‘Y’ een ‘X’ wordt
Na een zorgvuldige beoordeling van de voorstellen koos de klant voor een typografisch ontwerp met een visuele knipoog. De ‘Y’ in ‘Radiology’ is ook een ‘X’, een ingenieuze verwijzing naar ‘x-rays’ die iedereen begrijpt. Het visuele spel maakt van het logo een uniek ontwerp, versterkt door het krachtige, kleurrijke verloop van warm rood naar donker violet.
Topuitrusting voor professionals in de zorg
Radiologen rekenen op Agfa Radiology Solutions voor accurate beeldvorming, eersteklas productiviteit and uitstekende beeldkwaliteit. De uitrusting van Agfa Radiology Solutions stelt hen in staat om hun werk op de best mogelijke manier te doen. De nieuwe baseline, ‘Empowering X-ray Experts’, brengt dit perfect tot uiting.
Vriendelijke uitstraling
Het huislettertype van Agfa Radiology Solutions is Greycliff, een helder lettertype met een vriendelijke uitstraling op het kruispunt waar wetenschap en zorg elkaar ontmoeten. Greycliff kan worden aangevuld met Argent, een modern tekstlettertype dat perfect geschikt is voor langere teksten.
Aangepast kleurenpalet
Donker violet en warm rood zijn de pimaire huiskleuren van Agfa Radiology Solutions. Ze zijn terug te vinden in het logo en kunnen voor tal van grafische elementen worden toegepast. Vier secundaire kleuren zorgen voor extra kraak en smaak.
In de zeldzame gevallen waarin nog meer kleuren nodig zijn, bieden vijf extra kleuren de oplossing. Complexe grafieken zijn een goed voorbeeld van zo’n toepassing.
Online brand manual
Agfa Radiology Solutions had een tool nodig waarmee het diverse merkuitingen op tal van visuele media kan beheren. We ontwikkelden een online brand manual om dat mogelijk te maken. Duidelijke richtlijnen geven aan hoe het merk consistent kan worden getoond en belichaamd, zodat de integriteit van het merk bewaard blijft.
Beknopte richtlijnen, gedetailleerde instructies
De online brand manual bevat bondige en makkelijk toe te passen richtlijnen. Gedetailleerde instructies zijn terug te vinden in de gebruiksklare templates die beschikbaar zijn op de Downloads-pagina. De templates werden ontworpen om de consistentie te verzekeren en het werk van vormgevers te vergemakkelijken.
Aangepaste feature logo’s
Agfa Radiology Solutions gebruikt aparte logo’s om de toepassing van specifieke technologieën aan te geven. We maakten nieuwe ontwerpen voor al deze logo’s om ze in lijn te brengen met de nieuwe huisstijl.
Consistente lay-out voor brochures en advertenties
Alle brochures en printadvertenties worden ontworpen volgens dezelfde principes, waarin het samenspel tussen het logo, het kleurverloop en het beeldmateriaal een belangrijke rol speelt.
Templates verzekeren de consistentie en hanteren een uniforme aanpak die makkelijk te herkennen is. Ze zijn gebruiksklaar beschikbaar op A4- en letterformaat en vormen een geschikt startpunt voor andere formaten.
Feestelijke lancering met leuke cadeautjes
Agfa Radiology Solutions stelde de nieuwe merkidentiteit voor aan alle afdelingen met een feestelijk online event. We ontwikkelden en produceerden enkele leuke gadgets om de lancering kracht bij te zetten.
Bestelmodule voor naamkaartjes
Werknemers kunnen hun eigen naamkaartjes bestellen met een online bestelmodule, waarin ze alle op te nemen gegevens invullen. De kaartjes worden voorgedrukt in offset, voor de allerbeste druk- en afwerkingskwaliteit, en digitaal aangevuld met de persoonlijke info.
Goodie bag in de nieuwe huisstijl
We ontwikkelden en produceerden een leuke cadeauset voor werknemers om de lancering van de nieuwe merkidentiteit nog gedenkwaardiger te maken. Een linnen tas met het nieuwe logo werd gevuld met een notitieblok, een pen en een chocoladereep. Alle items kregen de nieuwe huisstijl mee.
Opvallende beursstand
De nieuwe merkidentiteit is perfect geschikt voor krachtige ontwerpen in 3D. Beursstanden zijn een goed voorbeeld. Het samenspel tussen de beelden, het logo, het kleurverloop en de monumentale ‘X’ is een trefzeker recept voor een sterke visuele impact.
Bel ons. +32 (0)14 24 26 60
Wat fijn dat je helemaal tot aan het formulier bent geraakt. Zou die lege ruimte er niet veel fijner uitzien als je ze vult met jouw woorden? Maak ons blij en stuur ons een berichtje.