Smet Jet
Join the Smet Jet Force.
Klant
Smet Jet
Diensten
Concept, grafisch ontwerp, fotografie, copywriting, webdesign, digital marketing
Referentiebedrijf voor de industrie
Smet Jet is sterk in industriële reiniging en tal van andere gespecialiseerde diensten voor de industrie. In België is het bedrijf vanuit vijf vestigingen actief in het hele land. Smet Jet is een begrip in de sector en staat ook bekend als een uitstekende werkgever.
De juiste medewerkers rekruteren
In een krappe arbeidsmarkt is geschikte arbeidskrachten vinden niet eenvoudig. Smet Jet vroeg ons een concept te ontwikkelen waarmee het bedrijf zijn imago als werkgever kon versterken. In de strijd om talent is een aantrekkelijke employer branding immers een belangrijke troef.
Join the Smet Jet Force
Brandle ontwikkelde een stoere employer branding rond het concept ‘Smet Jet Force’, dat de nadruk legt op de pure kracht van het team. Wie werkt bij Smet Jet, maakt deel uit van een groep sterke persoonlijkheden die voor elkaar door het vuur gaan en trots zijn op hun werk.
Krachtige beelden
Om het concept kracht bij te zetten met opvallende beelden, maakten we een reeks karaktervolle portretten van Smet Jet-medewerkers en sprekende sfeerbeelden in concrete werksituaties. Samen met de slogan ‘Join the Smet Jet Force’ en het kenmerkende SJF-logo vormen de beelden een directe oproep om bij Smet Jet te komen werken.
De sleutel tot jobtevredenheid
De herkenbare schildvorm maakt het SJF-logo perfect geschikt voor gebruik als een sleutelhanger. Het werd een op maat gemaakt cadeautje voor Smet Jet-medewerkers.
De Smet Jet Force op straat
Een van de speerpunten bij het aantrekken van nieuwe medewerkers is de Jobdag van Smet Jet. Met king size posters, meer dan levensgrote foto’s op de trucks van Smet Jet en een speciale actiebestickering voor het wagenpark was de jobdag opvallend aanwezig in het straatbeeld.
De Smet Jet Force op social media
Een sterk visueel concept als de Smet Jet Force is bij uitstek geschikt voor communicatie via social media. Brandle maakte advertenties voor Facebook en Instagram en zorgde voor een uitgekiende campagne die vier weken duurde. Naast de nodige inschrijvingen voor de jobdag leverde de actie ook tal van leuke reacties op.
Website voor de Jobdag
Samen met de campagne op social media ontwikkelde Brandle ook een aparte landingspagina voor de Smet Jet Force. De pagina was vooral bedoeld als springplank voor de inschrijvingen voor de jobdag, maar vormde meteen ook een uitstekende basis voor nieuwe employer branding-campagnes.
Doeltreffende employer branding
In vergelijking met de vorige Jobdag, die plaatsvond voor de Smet Jet Force-campagne werd ontwikkeld, steeg het aantal inschrijvingen met maar liefst 250%. De conclusie ligt voor de hand: een opvallende employer branding-campagne, zorgvuldig afgestemd op de doelgroep, is een uitstekende manier om de interesse van mogelijke kandidaten te wekken.
Bel ons. +32 (0)14 24 26 60
Wat fijn dat je helemaal tot aan het formulier bent geraakt. Zou die lege ruimte er niet veel fijner uitzien als je ze vult met jouw woorden? Maak ons blij en stuur ons een berichtje.