Agfa
Branding voor nieuwe apparatuur voor directe radiologie.
Klant
Agfa
Diensten
Branding, grafische vormgeving, digitale marketing
Referentie in medische beeldvorming
Agfa is een leidend merk in medische beeldvorming. Wereldwijd rekenen radiologen op Agfa voor accurate beelden, eersteklas productiviteit en uitstekende beeldkwaliteit.
Een aantrekkelijke naam voor een nieuw gamma
Agfa ontwikkelde een nieuw gamma voor directe radiologie waarin eigenschappen van het geavanceerde premiumgamma werden verwerkt. Brandle kreeg de opdracht een aantrekkelijke merknaam voor het nieuwe gamma te bedenken.
Voorstellen bedenken
Elk lid van het creatieve team bedacht mogelijke merknamen, die werden verzameld op een online canvas. Het resultaat: bijna 200 namen die geschikt waren voor registratie. De beste voorstellen werden thematisch in clusters verzameld.
De beste naam kiezen
We selecteerden de sterkste naam in elk cluster en presenteerden het resultaat aan de klant. Bij elke naam hoorde ook een aanzet voor een uitgeschreven merkverhaal. Na overleg over al onze voorstellen presenteerde het Agfa-team ze aan de interne stakeholders.
Valory. Powered by Musica.
Valory was de naam die bij Agfa de juiste snaar raakte. De naam verwijst op een verfijnde manier naar het belangrijke value-aspect van het nieuwe gamma. Valory klinkt als de naam van een persoon en roept daardoor het beeld op van een toegewijde vriend voor patiënten en zorgprofessionals. Het melodieuze karakter van de naam legt de link met Musica, de geavanceerde software voor beeldvorming waarmee het nieuwe gamma is uitgerust.
Elegant en sober design
Binnen de strikte huisstijlrichtlijnen ontwierp Brandle het typologo voor Valory en Powered by Musica. Het toegepaste lettertype is Bosis, dat speciaal voor Agfa werd aangepast door Monotype. Het kleurenpalet volgt de hoofdkleuren van Agfa.
Branding voor de uitrusting
Na de creatie van de naam en het ontwerp van het Valory-logo werkte Brandle nauwgezette richtlijnen voor de branding van de technische uitrusting uit. We kozen voor een elegante branding die makkelijk te herkennen is, maar ook sober genoeg om te passen in een medische omgeving.
Ontwerp van de grafische elementen
We maakten ook het ontwerp voor de grafische elementen op het controlepaneel, met inbegrip van de gekleurde symbolen. De vormgeving straalt eenvoud uit, wat de gebruiksvriendelijkheid van Valory onderstreept.
Ontwerp van het Musica-logo
Valory is uitgerust met Musica, Agfa’s krachtige software voor beeldvorming. We maakten het onwerp van het Powered by Musica-logo, in de vorm van een zachtjes wuivende wimpel in Agfa-rood.
Online marketing
Valory werd geïntroduceerd op RSNA 2021, een internationaal congres voor radiologie. Brandle ontwikkelde een online marketingcampagne om een buzz rond de lancering te creëren en zorgprofessionals ertoe aan te zetten het nieuwe gamma te ontdekken.
Teasing video’s
In het Agfa-hoofdkantoor maakten we korte video’s die inspeelden op de naam Valory en de gelijkenis met de naam van een persoon. Agfa-werknemers vertelden met een vleugje ironische humor hoeveel indruk Valory op hen hand gemaakt.
Bel ons. +32 (0)14 24 26 60
Wat fijn dat je helemaal tot aan het formulier bent geraakt. Zou die lege ruimte er niet veel fijner uitzien als je ze vult met jouw woorden? Maak ons blij en stuur ons een berichtje.