Bouwunie
Stap in het vak van je leven.
Klant
Bouwunie
Diensten
Concept, design, fotografie, copywriting, digital marketing, webdesign
Kandidaten voor opleidingen
Bouwunie behartigt de belangen van kmo’s in de bouwsector. Een van de problemen waarmee de sector kampt, is het tekort aan schilders en andere vakmensen. Bouwunie vroeg Brandle een campagne te bedenken om nieuwe kandidaten voor vakopleidingen aan te trekken.
Word schilder
De campagne richtte zich tot mensen die er mogelijk aan dachten om een job in een andere sector te zoeken. Met ‘Word schilder’ als hoofdslogan ontwikkelden we een visueel concept waarbij je mensen letterlijk in hun nieuwe job als schilder ziet stappen.
Stap in je nieuwe toekomst
Het visuele concept was opvallend en duidelijk. Het linkerdeel van het beeld verwees naar het vorige beroep van de kandidaat, terwijl het rechterdeel hem of haar toonde in een typische schildersoutfit. De achtergrond van de slogan bestond uit afplakband.
Shooting in onze eigen studio
De beelden werden gecreëerd in onze eigen studio, waar we foto’s en video’s maakten van drie mensen die letterlijk in hun nieuwe job stapten. Een van hen was Rob Peeters, een bekend en succesvol wielrenner die na zijn sportieve carrière aan de slag ging als schilder.
Digitale marketingcampagne
Voor de digitale marketingcampagne zetten we in op Facebook en Instagram, waar we visuals postten met Rob (de wielrenner), Julie (een kantoormedewerker) en Willy (een kok). Elke visual was gelinkt met een webpagina waarop je het verhaal van de gekozen persoon kon lezen. Aan het eind van elk verhaal kon je doorklikken naar geschikte opleidingen.
Specifieke Word schilder-website
Voor de campagne bouwden we ook een specifieke Word schilder-webpagina. We maakten daarvoor gebruik van ons eigen Reddi- platform, dat perfect geschikt is voor relatief eenvoudige pagina’s of websites. De webpagina bevatte alle info over een nieuwe loopbaan als schilder, met links naar geschikte opleidingen.
Social media wijzen de weg
Ruim 10.000 mensen bezochten de Word schilder-webpagina. Bijna 80% van de bezoekers belandden op de pagina via onze visuals op Facebook en Instagram. Het staat vast dat een aantal nieuwe kandidaten voor de opleidingen geïnspireerd werd door de Word schilder-campagne.
Bel ons. +32 (0)14 24 26 60
Wat fijn dat je helemaal tot aan het formulier bent geraakt. Zou die lege ruimte er niet veel fijner uitzien als je ze vult met jouw woorden? Maak ons blij en stuur ons een berichtje.