Brandle. Digital & brand design agency.

Bouwunie

Stap in het vak van je leven.

Klant
Bouwunie

Diensten
Concept, design, fotografie, copywriting, digital marketing, webdesign

Kandidaten voor opleidingen
Bouwunie behartigt de belangen van kmo’s in de bouwsector. Een van de problemen waarmee de sector kampt, is het tekort aan schilders en andere vakmensen. Bouwunie vroeg Brandle een campagne te bedenken om nieuwe kandidaten voor vakopleidingen aan te trekken.

Diensten: Concept, design, fotografie, copywriting, digital marketing

Word schilder
De campagne richtte zich tot mensen die er mogelijk aan dachten om een job in een andere sector te zoeken. Met ‘Word schilder’ als hoofdslogan ontwikkelden we een visueel concept waarbij je mensen letterlijk in hun nieuwe job als schilder ziet stappen.

Diensten: Concept, design, fotografie, copywriting, digital marketing

Stap in je nieuwe toekomst
Het visuele concept was opvallend en duidelijk. Het linkerdeel van het beeld verwees naar het vorige beroep van de kandidaat, terwijl het rechterdeel hem of haar toonde in een typische schildersoutfit. De achtergrond van de slogan bestond uit afplakband.

Diensten: Concept, design, fotografie, copywriting, digital marketing

Shooting in onze eigen studio
De beelden werden gecreëerd in onze eigen studio, waar we foto’s en video’s maakten van drie mensen die letterlijk in hun nieuwe job stapten. Een van hen was Rob Peeters, een bekend en succesvol wielrenner die na zijn sportieve carrière aan de slag ging als schilder.

“We waren meteen te vinden voor
  het concept dat Brandle had bedacht.
             Het is slim, duidelijk en direct.”

 

Wannes Staelens – Bewegingscoördinator, Bouwunie

“We waren meteen te vinden voor  het concept dat Brandle had bedacht. Het is slim, duidelijk en direct.”

 

Wannes Staelens – Bewegingscoördinator, Bouwunie

Diensten: Concept, design, fotografie, copywriting, digital marketing
Diensten: Concept, design, fotografie, copywriting, digital marketing

Digitale marketingcampagne
Voor de digitale marketingcampagne zetten we in op Facebook en Instagram, waar we visuals postten met Rob (de wielrenner), Julie (een kantoormedewerker) en Willy (een kok). Elke visual was gelinkt met een webpagina waarop je het verhaal van de gekozen persoon kon lezen. Aan het eind van elk verhaal kon je doorklikken naar geschikte opleidingen.

CAMPAGNEWEERGAVEN
CAMPAGNEBEREIK
CLICKS

Specifieke Word schilder-website
Voor de campagne bouwden we ook een specifieke Word schilder-webpagina. We maakten daarvoor gebruik van ons eigen Reddi- platform, dat perfect geschikt is voor relatief eenvoudige pagina’s of websites. De webpagina bevatte alle info over een nieuwe loopbaan als schilder, met links naar geschikte opleidingen.
 

Social media wijzen de weg
Ruim 10.000 mensen bezochten de Word schilder-webpagina. Bijna 80% van de bezoekers belandden op de pagina via onze visuals op Facebook en Instagram. Het staat vast dat een aantal nieuwe kandidaten voor de opleidingen geïnspireerd werd door de Word schilder-campagne.

WEBSITEBEZOEKERS
BEZOEK VANUIT SOCIALE MEDIA
%

“De campagne heeft zeker een aantal
mensen geïnspireerd om schilder
  te worden. Ze heeft in elk geval de
     opleidingen in de kijker gezet.”

 

Wannes Staelens – Bewegingscoördinator, Bouwunie

“De campagne heeft zeker een aantal mensen geïnspireerd om schilder te worden. Ze heeft in elk geval de opleidingen in de kijker gezet.”

 

Wannes Staelens – Bewegingscoördinator, Bouwunie

Bel ons. +32 (0)14 24 26 60
Wat fijn dat je helemaal tot aan het formulier bent geraakt. Zou die lege ruimte er niet veel fijner uitzien als je ze vult met jouw woorden? Maak ons blij en stuur ons een berichtje.

Contact

Ben je klaar voor Reddi? Een kant-en-klare website met hosting, ondersteuning en nog veel meer. Handig gebundeld met een abonnement zonder zorgen. Ga naar reddi.be.

Dennenlaan 6

B-2340 Beerse

+32 (0)14 24 26 60

info@brandle.be

BE0461 095 042

Social media